CLOCK

~CyBeRmEcH. CrEw~

My Photo
CyberMech.
ARIF NEW HAFIZ HASIF
View my complete profile

New Boon Kit (A130474)

New Boon Kit (A130474)
Nama saya New Boon Kit. Gambar ini sudah lama,gambar zaman dulukala punya. Kalau hendak lebih lanjut tentang saya yang hensem ini, pandai-pandai rujuk facebook,ok..

Muhamad Arif Fadli (A129876)

Muhamad Arif Fadli (A129876)
Muhamad Arif Fadli nama diberi, gelaran di kampus Tok Batin dipaku, hendak tahu lebih lanjut diriku ini, tapi apakan daya diriku ini malu...

Mohd Hafiezuddien (A127623)

Mohd Hafiezuddien (A127623)
Namo hambo Mohd Hafiezuddien..ore panggil hambo Apih..hambo ado lebih 200 membe dalam YM. cukut ar banyok ni hambo royak..nok tau banyok agi, add ar hambo dalam YM..keyword petr_90@yahoo.com

Muhammad Hasif (A127938)

Muhammad Hasif (A127938)
Nama Saya Muhammad Hasif. Asal Terengganu. Memang Tidak dinafikan saya memang hensem dan pandai menyanyi. Bagi sesiapa yang nak mengenali saya, saya alu-alukan dengan tangan terbuka terutamanya perempuan..huhuXD

Followers

Monday, June 21, 2010

postheadericon TUJUAN, SKOP, PENYATAAN MASALAH, DAN KAEDAH KAJIAN

1) TUJUAN KAJIAN
Antara objektif kajian adalah untuk mengenalpasti punca-punca remaja dalam ketagihan permainan video. Berkongsi pendapat tentang ketagihan remaja permainan video. Kajian ini juga bertujuan untuk mengetahui kesan-kesan terhadap remaja dalam ketagihan permainan video serta langkah-langkah untuk mengatasinya.


2) SKOP KAJIAN
Penyelidik telah memilih beberapa lokasi atau skop sebagai kawasan kajian untuk melaksanakan tugasan ini. Setelah berbincang, kami telah memilih :
• Pelajar UKM
• Perpustakaan Tun Sri Lanang, UKM
• Kawasan sekitar Bangi
Antara sebab-sebab kami memilih lokasi berikut kerana merujuk kepada objektif kajian, pelajar UKM mempunyai golangan muda dan mahasiswa yang masih di alam remaja yang mempunyai pendapat yang berlainan mengenai ketagihan remaja dalam permainan video. Perpustakaan Tun Sri Lanang pula tempat kami mencari rujukan dan resensi melalui internet dan jurnal-jurnal mengenai permainan video masa kini. Justeru itu, pemilihan kawasan sekitar bangi menjadi salah satu lokasi atau skop kajian kami.


3) PENYATAAN MASALAH
Sebilangan besar masyarakat hari ini terutamanya remaja kurang jelas dengan punca-punca ketagihan remaja dalam permainan video. Mereka juga tidak dapat membayangkan kesan sama ada dalam jangka masa yang panjang mahupun pendek. Masyarakat hari ini juga tidak mengetahui cara untuk menangani dan kurang jelas tehadap langkah dalam mengatasi masalah ini. Masyarakat hanya menganggap remaja masa kini bukan urusan mereka. Mereka juga tidak tahu mendidik anak-anak mereka supaya menjadi insan yang berjaya di masa hadapan dan berguna kepada masyarakat, bangsa dan negara. Masyarakat kini juga tidak mengetahui bahawa remaja masa kini merupakan pencorak utama negara pada masa akan datang.

4) KAEDAH KAJIAN
Penyelidik telah memilih untuk mengumpul data dengan menggunakan beberapa kaedah yang dapat membantu dalam menyiapkan tugasan ini. Antara kaedah utama yang digunakan dalam kajian kami adalah dengan menggunakan kaedah resensi perpustakaan di mana penyelidikan dilakukan berdasarkan pencarian di perpustakaan dan pusat sumber sama ada dalam bentuk data serta bahan sekunder atau primer. Bahan-bahan terdiri daripada buku, artikel, jurnal, mikrofilem, filem, video, sumber internet dan sebagainya. Kaedah ini membantu penyelidik dalam mendapatkan beberapa maklumat dari sumber yang berlainan seterusnya menghasilkan dapatan kajian yang terdiri daripada pelbagai bentuk sumber.
Selain itu, penyelidik juga menggunakan kaedah soal selidik untuk mendapatkan hasil kajian yang tepat. Borang soal selidik diedarkan kepada pelajar UKM. Dengan kaedah ini kami dapat mengatahui secara mendalam tentang kajian kami iaitu ketagihan remaja dalam permainan video seterusnya membantu penyelidik untuk mencapai objektif kajian yang telah dirangka.

2 comments:

...sarah n... said...

bangi dieja dengan B huruf besar.

"Sebilangan besar masyarakat hari ini terutamanya remaja, (letak koma) kurang jelas dengan punca-punca ketagihan remaja dalam permainan video."


ayat terlalu panjang. seperti biasa, gunakan tanda baca. selepas penanda wacana juga masukkan tanda baca.

AGENT DUIT said...

Yuk Gabung di situs BETING ONLINE terpercaya di indonesia, Gabung sekarang dan menangkan jutaan rupiahnya :)
Daftarkan Sekarang Juga ⬇⬇
Dm Langsung Yaa ! 😘😘
Tunggu apalagi jadi kan smartphone kalian sebagai mesin pengahasil uang!! 😁😁

LYRIC

Hold on brother hold on
The road is long. We’re on stony ground
But I’m strong. You ain’t heavy

Oh there’s a misspoken truth that lies
Colors don’t bind, oh no.
What do they know? They speak falsely.

Chorus:
Here in my home
I’ll tell you what its all about
There’s just one hope here in my heart
One Love undivided
That’s what it’s all about
Please won’t you fall in one by one by one [with me]?

Push back sister won’t you push back?
Love won’t wait. Just keep pushing on.
Yes I’m strong. You ain’t heavy.

Oh don’t you worry about that…
What we have the shadows can’t deny
Don’t you know it’s now or never?

Rap:
[Malay: TRANSLATED]
Years of fears and years of tribulation
The heart keeps searching for that endless devotion

[Chinese: TRANSLATED]
Hand in hand we’ll march like blood brothers
I speak for my people hope we’ll find peace forever

[Tamil: TRANSLATED]
May the road ahead quench my thirst for success
May the road behind echo a song of the blessed

[English]
So I will let it be known yes I feel it in my bones
No matter where I roam this is home sweet home
Sing!